Onze laatste persberichten

Kies een thema:

08.05.2019 - Producten

SIGMA SPORT presenteert de nieuwe EOX-serie voor de E-bike-markt

Afgelopen weekend presenteerde SIGMA SPORT op het BIKE festival in Riva del Garda, de seizoensstart voor de mountainbike-scène in Europa, voor het eerst haar nieuwe product voor E-bikes. De EOX-serie bestaat uit drie componenten: de Remote 500, de E-bike computer View 1200 alsmede de EOX app.

De EOX Remote 500 dient voor de aandrijvingsbesturing en dankzij de zeskleurige LED-indicator zijn de belangrijkste functies, zoals ondersteuningsniveau en accustatus ook zonder display altijd goed zichtbaar. Daarnaast beschikt de Remote over Bluetooth, zodat deze niet alleen met een hartslagsensor kan worden gekoppeld, maar ook met de ROX-serie van SIGMA SPORT kan worden verbonden. De E-bike computer EOX View 1200 geeft zowel een breed scala aan E-bike-specifieke waarden als de klassieke fietscomputerdata weer. In combinatie met de EOX app kan het display ook afslaginstructies van komoot weergeven. De sensorgestuurde achtergrondverlichting en het gesegmenteerde FSTN-display geven onder alle weersomstandigheden en op elk moment probleemloos alle gegevens weer. Dankzij het compacte ontwerp zijn daarnaast verschillende stuur- of voorbouwconcepten mogelijk. De SIGMA EOX app complementeert de serie met meer veelzijdige functies. Afgelegde trajecten kunnen met de smartphone-app worden geregistreerd en aansluitend worden opgeslagen. Middels statistieken krijgt de gebruiker een aantrekkelijk overzicht van de belangrijkste gegevens van haar opgetekende activiteiten. De koppeling met portals van derden, zoals bijvoorbeeld Strava en komoot of andere sociale netwerken zoals Facebook en Twitter maken het mogelijk de activiteiten met anderen te delen. Daarnaast kunnen instellingen voor de EOX Remote 500 en de EOX View 1200 worden uitgevoerd. Een highlight: de individuele vormgeving van de afzonderlijke weergaven op de EOX View 1200.

Voor de nieuwe trends en toekomstige topics heeft SIGMA SPORT de divisie "E-Mobility" gelanceerd, welke Mike Dietz sinds maart van dit jaar als Sales Director E-Mobility met zijn branche-expertise besluitvaardig vormgeeft en verantwoordelijk voor is. "Natuurlijk is het ook SIGMA SPORT in de afgelopen tijd niet ontgaan dat onderwerpen zoals E-bike en micromobiliteit steeds relevanter worden. Want ook buiten de fietsbranche komt vanwege politieke debatten over CO2-grenswaarden, dichte bebouwing in de binnenstad en het toenemende milieubewustzijn het onderwerp E-Mobility steeds meer op de voorgrond. Daarom hebben wij nog harder gewerkt aan een holistische oplossing, welke aan E-bike fabrikanten en uiteindelijk ook bij de klanten een meerwaarde biedt. En dat hebben we in de eerste stap gerealiseerd met de EOX-serie", legt Mike Dietz uit en hij laat doorschemeren dat het onderwerp E-Mobility hen in de toekomst nog meer bezig zal gaan houden en dat ze aan verdere innovatieve oplossingen zullen werken."

Samenwerkingspartners zoals BMZ en Sachs Micromobility kiezen al voor de EOX-serie van SIGMA SPORT, zodat E-Bike-modellen vanaf het voorjaar van 2020 met de componenten uitgerust zullen zijn. Andere samenwerkingen met vooraanstaande aanbieders van E-bike-aandrijvingen bevinden zich al in de pijplijn.
Downloads bij dit persbericht

Nasrin Mir Shakkeh